Program Tasarısı Hazırlamada Öğrenme - Öğretme Süreci

Program Tasarısı Hazırlamada Öğrenme - Öğretme Sürecini maddeler halinde yazacak olursak;

1. Hazırbulunuşluk Belirleme:

   - Öğrencilerin başlangıç düzeylerini belirlemek için sınıf içi etkinlikler veya sınavlar yapılabilir.

   - Öğrencilerin öğrenmeye ne kadar hazır olduklarını anlamak için motivasyonel sorular sorulabilir.

 

2. İlgi ve İhtiyaçları Belirleme:

   - Öğrencilerin ilgi alanlarını tespit etmek ve öğrenme sürecini onlara daha ilgi çekici hale getirmek için anketler veya grup çalışmaları yapılabilir.

   - Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek için bireysel görüşmeler veya grup tartışmaları yapılabilir.

3. Etkinlik Planlama ve Uygulama:

   - Belirlenen hedeflere uygun olarak öğrenme materyalleri ve etkinlikleri düzenleyin.

   - Öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmek için grup çalışmaları, örnek olay analizi veya proje tabanlı öğrenme gibi etkinlikler düzenleyin.

   - Öğrenme materyallerini farklı zorluk seviyelerinde ve öğrenci ihtiyaçlarına göre düzenleyin.

 

4. İpucu Sağlama:

   - Öğrencilere neyi, nasıl ve neden öğreneceklerini gösteren ipuçları verin.

   - Öğrenme materyallerine açıklamalar, örnekler, görseller veya videolar ekleyin.

   - Öğrencilere kendi öğrenme süreçlerinde nasıl ilerleyeceklerini gösteren rehberlik yapın.

 

5. Pekiştirme:

   - Öğrencilerin doğru davranışları ve yanıtları teşvik etmek için olumlu geri bildirimler ve övgüler verin.

   - İstenen davranışların devamlılığını sağlamak için öğrencilere motivasyon sağlayın.

   - Öğrencilerin öğrenme sürecindeki başarılarını görsel veya yazılı ödüllerle takdir edin.

 

6. Geri Bildirim ve Değerlendirme:

   - Öğrencilerin öğrenme ilerlemesini izlemek için düzenli olarak geri bildirimler sağlayın.

   - Öğrenme hedeflerine uygun olarak öğrencilerin performansını değerlendirin.

   - Öğrencilerin geri bildirimi ve kendilerini değerlendirmelerini teşvik edin.

 

Öğrenme-öğretme süreci boyunca, öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmek, ilgi ve ihtiyaçlarına odaklanmak, yönlendirici ve güçlendirici ipuçları sağlamak önemlidir. Öğretmenlerin öğrencilere rehberlik etmesi, olumlu geri bildirimler vermesi ve süreci düzenli olarak değerlendirmesi, etkili bir öğrenme-öğretme süreci sağlamak için önemlidir.

DÖNÜT

Bunun yanı sıra, öğretmenler tarafından verilen geri bildirimler de öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Öğrenciler dışsal dönütlerle kendi performanslarını değerlendirebilir ve gerekli düzeltmeleri yapabilirler.

 

Öğrencilere sağlanan geri bildirimler, öğrenme motivasyonunu artırabilir ve başarılı öğrenmeyi teşvik edebilir. Negatif dönütler ise öğrencilerde motivasyon eksikliği ve performans düşüklüğü gibi sorunlara neden olabilir.

 

Öğrencilerin dönütleri doğru bir şekilde kullanabilmesi için öğretmenlerin geri bildirimleri açık ve yapıcı olmalıdır. Dönütler öğrencilere öğrenme süresince neyi doğru yaptıklarını, neleri geliştirebileceklerini ve neyin yanlış olduğunu göstermelidir.

 

Geri bildirim süreci, öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır ve öğrencilerin başarı düzeyini artırmaya yardımcı olur. Öğrencilere sağlanan dönütler, öğretme-öğrenme sürecinin iyileştirilmesi ve öğrenci başarısının artırılması için kritik bir faktördür.

SCHİMMEL'E GÖRE DÖNÜT ÇEŞİTLERİ

SCHİMMEL'E GÖRE DÖNÜT ÇEŞİTLERİ

Teyit Edici

Dönüt

Öğrenciye Öğrenme sonuçları hakkında bilgi ver­mektir. Örneğin, “Cevabın doğru.” ya da “Cevabın yanlış”

Düzeltici Dönüt

Teyit edici dönütle birlikte, yanı öğrencinin öğrenme sonuçlarıyla birlikte doğru cevabın ne olduğunun da verildiği dönüttür. Örneğin, “Cevabın yanlış.” doğru cevap “Tam Öğrenme yaklaşımı olacaktı.”

Açıklayıcı

Dönüt

Öğrenciye öğrenme sonuçları hakkında bilgi veril­diği ğİbi> yanlış cevabın neden yanlış olduğu; doğru cevabın neden doğru olduğunun da açıklanmasıdır. Örneğin; “Cevabın yanlış çünkü tam öğrenme yak­laşımında öğrencilerin bireysel farklılıkları temele alınmaz. BÖylece ...”

Teşhis

Edici Dö­nüt

Öğrencinin, yanlış cevabı düzeltmesi İçin neleri ça­lışması, nasıl çalışması gerektiğini İlişkin bilgiyi kap­sar. Örneğin, “Tam öğrenme yaklaşımını açıklayan tabloları yeniden incelemelisin.”

Genişlet­meye/Ek­lemlemeye Dönük Dönüt

Öğrencinin var olan bilgisini genişletmesini sağlama­ya dönüktür. Öğrencinin sahip olduğu bilgi ve yeni bilgi arasında İlişkiler kurmaya ve öğrencinin sahip olduğu şemayı genişletmeye yardım eder. Örneğin; “Tam öğrenme cevabın doğru. “Ayrıca bu yaklaşım­da tüm Öğrencilere öğrenebilecekleri gerekil zaman verilir.”

Düzeltme

öğrencinin eksiklerini tamamlamaya ve hatalarını düzeltmeye yönelik bir işlemdir. Öğretmenler, öğrencilere nerede hata yaptıklarını ve nasıl düzeltebileceklerini gösteren rehberlik sağlarlar. Düzeltme süreci, öğrencinin eksiklerini gidererek daha iyi bir anlayış ve bilgi birikimi elde etmesini hedefler. Öğrencilere sağlanan düzeltmeler, onların öğrenme sürecini destekleyerek daha iyi bir performans sergilemelerine yardımcı olur.

Dikkat: Dönüt, öğrencinin yapmış olduğu davranışların doğru veya yanlışlığı hakkında verilen bilgilerdir. Öğrencinin yapmış olduğu yanlış davranışların eksiklerinin tamamlanması düzeltmedir- Öğrenci davranışı ile ilgili öğrencinin hoşuna giden olumlu dönütler pekiştireç İşlevi de görebilir.

 Öğrenme - Öğretme Sürecinin Niteliğini Etkileyen Değişkenler

Öğrenme - Öğretme Sürecinin Niteliğini Etkileyen Değişkenler

Değişkenler

Temel Özellikleri

İpucu

İstenen davranışa yönlendirir.

Neyin, nasıl ve niçin öğrenileceğini gösterir.

Pekiştireç

İstenen davranışın tekrarını ve sıklığını sağlar. Güdüleyİcidir.

Dönüt

Eksikleri, hataları fark ettirir.

Öğrenci davranışlarının özelliğine ilişkin öğrenciye verilen bilgidir.

Düzeltme

Hatayı ve eksiği giderir.

Hedeften sapılmasını önler.

Etkin Katılım

Öğrenmelerin niteliğini yükseltir.

Öğrencinin daha fazla duyu organı ite sürece dâhil edilmesini sağlar.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu Yazımız Hakkında Ne Düşünüyorsun?