Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Proje


Proje kapsamında, PUPE modelini kullanarak problem çözme süreci şu şekilde uygulanabilir:

1. Belirleme: İlk olarak, iklim değişikliği problemi tanımlanmalıdır. İklim değişikliğinin ne olduğu, etkileri ve nedenleri araştırılmalı ve veriler analiz edilmelidir. Bu aşamada, iklim değişikliğinin öğretime ve üst düzey davranışların kazandırılmasına nasıl katkı sağlayabileceği de belirlenmelidir.

2. Anlama: İklim değişikliğinin önemi ve etkileri değerlendirilmelidir. Öğretimde iklim değişikli

PUPE modeli, bir proje için etkili bir problem çözme süreci sunmak üzere tasarlanmıştır. Bu nedenle, yukarıda belirtilen adımlar PUPE modeline uymamaktadır.

PUPE modeline uygun olarak, projenin izlenecek adımları şu şekilde olabilir:

Proje Yönteminde İzlenecek Adımlar

1. Problem'in Tanımlanması ve Anlaşılması:

   - İklim değişikliği problemi hakkında araştırma yapma ve kaynakları inceleme.

   - İklim değişikliğinin etkileri ve nedenleri hakkında bilgi edinme.

   - İklim değişikliği problemi hakkında veri toplama ve analiz yapma.

2. Hedeflerin Belirlenmesi:

   - Projenin ana hedeflerini belirleme (örneğin, öğrencilere iklim değişikliği konusunda farkındalık kazandırma).

   - Projenin alt hedeflerini belirleme (örneğin, bilimsel araştırmalar yapma veya sosyal medya kampanyaları düzenleme).

3. Planlamanın Yapılması:

   - Projenin süresini ve aşamalarını belirleme.

   - Kaynakların ve insan gücünün yönetimi için bir plan hazırlama.

4. Uygulama:

   - Belirlenen aşamaları takip ederek projeyi uygulama.

   - İlgili paydaşlarla işbirliği yapma ve gerekli kaynakları kullanma.

5. Değerlendirme:

   - Proje hedeflerini değerlendirme.

   - Projenin başarısı için performans ölçütleri belirleme.

   - Veri toplama ve analiz yaparak projenin etkisini değerlendirme.

6. Sunum:

   - Projenin sonuçlarını raporlama ve sunma.

   - Projenin önemini ve etkisini vurgulama.

Bu adımlar, PUPE modeliyle uyumlu olarak projenin problem çözme sürecini kapsamaktadır. Her adım, projelerinizin planlama, uygulama, değerlendirme ve sunum aşamalarını içermelidir.

Dikkat : Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin projeyi kendi çabalarıyla bir süreç içerisinde tamamlamalarını sağladığı İçin İçsel gelişimlerine de yardımcı olur. Gruplar hâlinde çalışma olanağı tanıdığı için sosyalleşmeye de katkı sağlar. Bir ürün ortaya koymayı gerektirdiği için İşi sonuçlandırmayı da öğretir.

BİREYSEL ÇALIŞMA

Bireysel çalışma yöntemi, öğrencinin kendi hızı ve tercihlerine göre bir konuyu öğrenme veya çalışma yapma sürecini ifade eder. Bu yöntem genellikle araştırma, pratiğe dayalı öğrenme ve bilişsel becerilerin geliştirilmesi için kullanılır.

 

Bireysel çalışma yönteminde, öğrenci konuyu araştırarak, deneyimleyerek veya uygulama yaparak öğrenir. Öğrenci, kendi ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine göre öğrenme durumunu ayarlar ve kendini motive eder. Öğretim ise öğrencinin bireysel özelliklerine uygun olarak gerçekleştirilir.

 

Bu yöntem, öğrencinin aktif bir şekilde öğrenmesini teşvik eder ve öğrencinin derinlemesine anlamasını sağlar. Ayrıca, öğrencinin özgüvenini artırır, sorumluluk alma becerisini geliştirir ve öğrenme sürecine aktif bir şekilde katılımını sağlar.

Bireysel çalışma yöntemi, özellikle araştırma tabanlı öğrenme, projeler, ödevler veya kişisel gelişim alanlarında etkili bir şekilde kullanılabilir. Öğrencinin kendi ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapmasına ve kendi öğrenme tarzına uygun bir şekilde öğrenmesine olanak sağlar.

Bu yöntem, öğrencinin bilişsel alanın uygulama, analiz ve sentez basamaklarındaki davranışları kazanmasına yardımcı olur. Öğrenci, konuyla ilgili bilgileri araştırır, analiz eder, sentezler ve kendine ait bir anlam yaratır.

Bireysel çalışma yöntemi, öğrencinin öğrenme sürecini aktif bir şekilde yönetme becerisini geliştirir ve öğretim sürecinin öğrenci merkezli olmasını sağlar. Öğrencinin kendi ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine göre öğrenme düzenlemesi yapmasına olanak tanır.

Sonuç olarak, bireysel çalışma yöntemi, öğrencinin kendi başına bir konuyu öğrenmek veya kendi başına çalışmak istediğinde kullanabileceği etkili bir öğrenme yöntemidir. Öğrencinin yaparak ve yaşayarak öğrenmesini sağlar ve öğrenme sürecini öğrenci merkezli hale getirir.

Dikkat : Bireysel çalışmanın en Önemli yararı bireyin kendi öğrenme yoluna, stiline ve biçimine uygun ortam hazırlayabilmesidir (Bilgisayar İle öğrenme, farklı öğrenme yollarına uygun ortamlar oluşturabilir. Programlı öğrenmeye ve bilgisayar destekli öğretime uygun bir yöntemdir.).

Yorumlar