Öğrenen Merkezli (Etkinliklere Göre Düzenlenen) Program Tasarımlarını aşağıdaki gibi inceleyebiliriz
Çocuk merkezli tasarım
Çocuğun ilgi ve ihtiyaçlarına odaklanan bir yaklaşımdır. Öğretmenler, çocukların kendilerini ifade etmelerine ve kendi öğrenme deneyimlerini yönlendirmelerine izin verir.Çocuğun merkezdedir ve öğretmen çocuğun gelişimini destekleyici bir ortam oluşturur.Cocuk merkezli tasarımda, çocukların ilgi alanları, yetenekleri ve öğrenme stilleri dikkate alınır. Öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine, kendi öğrenme deneyimlerini yönlendirmelerine ve anlamlı bağlantılar kurmalarına izin verir.
Bu tasarımın temel felsefesi, öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönlendirebilmesi ve aktif katılımcılar olmalarıdır. Öğretmenler, çocukların ilgi alanlarına göre içerik oluşturur ve bu içerikle ilgili deneyimler sunar. Öğrencilerin öğrenmeye katılımı, duygusal bağlantılar kurma ve yaratıcılıklarını kullanma fırsatlarını içerir.
Çocuk merkezli tasarım, öğrencilerin öz yönlendirme,
problem çözme, eleştirel düşünme, iletişim ve işbirliği gibi becerilerini
geliştirmelerini teşvik eder. Bu tasarım, bireysel çocukların ihtiyaçlarına
uyarlanmış ve çocuğun ilgi alanlarına yönlendirilmiş bir eğitim deneyimi sunar.
Çocuk merkezli tasarım, öğrencilerin kendi öğrenme
deneyimlerinin merkezinde olduğu bir yaklaşımdır. Bu tasarım, çocukların ilgi
ve ihtiyaçlarına önem verirken öğrenme sürecinde öğrencilerin aktif bir rol
oynamasını sağlar.
Yaşantı merkezli tasarım, bireylerin gerçek hayatta karşılaştığı deneyimlerin temel alındığı bir yaklaşımdır. Bu tasarım yaklaşımı, insanların günlük hayatta karşılaştıkları sorunları ve ihtiyaçları çözmeye odaklanır.
Yaşantı merkezli tasarım
Bireylerin gerçek dünya deneyimlerini temel alarak,
onların yaşam kalitesini artırmayı hedefler. Bu tasarım yaklaşımı, farklı
disiplinlerden bilgi ve becerileri birleştirerek, kullanıcıların ihtiyaç ve
beklentilerine uygun çözümler sunar.
Yaşantı merkezli tasarım, bir ürün, hizmet veya deneyimi
oluşturan her şeyin kullanıcı odaklı olmasını sağlar. Tasarımcılar,
kullanıcıların ihtiyaçlarını, tercihlerini, değerlerini ve deneyimlerini
anlamaya yönelik araştırmalar yapar ve bu bilgileri tasarım sürecine dahil
ederek kullanıcı odaklı çözümler üretir.
Bu yaklaşım, kullanıcıların gerçek yaşam deneyimleriyle etkileşime geçme ve onların ihtiyaçlarını anlama fırsatı sunar. Tasarımcılar, kullanıcıların deneyimlerini iyileştirmek için onları aktif bir şekilde dahil eder ve kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate alır.
Yaşantı merkezli tasarım, kullanıcıların ihtiyaçlarını,
motivasyonlarını, tercihlerini ve beklentilerini anlamak için empati kurma
yeteneğini gerektirir. Tasarımcılar, bu bilgilere dayanarak etkileyici, anlamlı
ve kullanıcının hayatını kolaylaştıran çözümler sunarlar. Bu tasarım yaklaşımı,
kullanıcılara benzersiz ve tatmin edici deneyimler sunmayı hedefler.
Romantik tasarım
Öğrencilere kendi doğalarına uygun seçim ve karar verme hakkı tanıyan ve öğrencilerin yapısını, özelliklerini, doğasını ve sosyalleşmelerini destekleyen bir yaklaşımdır. Bu tasarım yaklaşımı, öğrencilerin katılımını teşvik eder ve öğrenme deneyimlerini kişiselleştirir.
Ancak, romantik tasarım eleştirilmektedir çünkü programın içeriğini tamamen öğrenciye bıraktığı için yeterlilik, programda yatay düzenleme ve süreklilik sağlama konularında sıkıntılar olabilir.
Hümanistik tasarım
Bireyleri sadece davranışlarıyla değil, dışarıda yansıyan
ya da içsel tüm özellikleriyle ele alır. İnsanın basit bir etki-tepki
ilişkisinden daha karmaşık bir yapıda olduğunu kabul eder ve hümanistik
psikolojiye dayanır. Bu tasarım yaklaşımı, bireylerin kendilerini
gerçekleştirme potansiyellerini ortaya çıkarmayı hedefler.
Yorumlar
Yorum Gönder
Bu Yazımız Hakkında Ne Düşünüyorsun?