Öğrenen Merkezli (Etkinliklere Göre Düzenlenen) Program Tasarımları


Öğrenen Merkezli (Etkinliklere Göre Düzenlenen) Program Tasarımlarını aşağıdaki gibi inceleyebiliriz

Çocuk merkezli tasarım

Çocuğun ilgi ve ihtiyaçlarına odaklanan bir yaklaşımdır. Öğretmenler, çocukların kendilerini ifade etmelerine ve kendi öğrenme deneyimlerini yönlendirmelerine izin verir.Çocuğun merkezdedir ve öğretmen çocuğun gelişimini destekleyici bir ortam oluşturur.Cocuk merkezli tasarımda, çocukların ilgi alanları, yetenekleri ve öğrenme stilleri dikkate alınır. Öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine, kendi öğrenme deneyimlerini yönlendirmelerine ve anlamlı bağlantılar kurmalarına izin verir.

Bu tasarımın temel felsefesi, öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönlendirebilmesi ve aktif katılımcılar olmalarıdır. Öğretmenler, çocukların ilgi alanlarına göre içerik oluşturur ve bu içerikle ilgili deneyimler sunar. Öğrencilerin öğrenmeye katılımı, duygusal bağlantılar kurma ve yaratıcılıklarını kullanma fırsatlarını içerir.

Çocuk merkezli tasarım, öğrencilerin öz yönlendirme, problem çözme, eleştirel düşünme, iletişim ve işbirliği gibi becerilerini geliştirmelerini teşvik eder. Bu tasarım, bireysel çocukların ihtiyaçlarına uyarlanmış ve çocuğun ilgi alanlarına yönlendirilmiş bir eğitim deneyimi sunar.

 

Çocuk merkezli tasarım, öğrencilerin kendi öğrenme deneyimlerinin merkezinde olduğu bir yaklaşımdır. Bu tasarım, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına önem verirken öğrenme sürecinde öğrencilerin aktif bir rol oynamasını sağlar.

Yaşantı merkezli tasarım, bireylerin gerçek hayatta karşılaştığı deneyimlerin temel alındığı bir yaklaşımdır. Bu tasarım yaklaşımı, insanların günlük hayatta karşılaştıkları sorunları ve ihtiyaçları çözmeye odaklanır.

Yaşantı merkezli tasarım

Bireylerin gerçek dünya deneyimlerini temel alarak, onların yaşam kalitesini artırmayı hedefler. Bu tasarım yaklaşımı, farklı disiplinlerden bilgi ve becerileri birleştirerek, kullanıcıların ihtiyaç ve beklentilerine uygun çözümler sunar.

 

Yaşantı merkezli tasarım, bir ürün, hizmet veya deneyimi oluşturan her şeyin kullanıcı odaklı olmasını sağlar. Tasarımcılar, kullanıcıların ihtiyaçlarını, tercihlerini, değerlerini ve deneyimlerini anlamaya yönelik araştırmalar yapar ve bu bilgileri tasarım sürecine dahil ederek kullanıcı odaklı çözümler üretir.

 

Bu yaklaşım, kullanıcıların gerçek yaşam deneyimleriyle etkileşime geçme ve onların ihtiyaçlarını anlama fırsatı sunar. Tasarımcılar, kullanıcıların deneyimlerini iyileştirmek için onları aktif bir şekilde dahil eder ve kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate alır.

Yaşantı merkezli tasarım, kullanıcıların ihtiyaçlarını, motivasyonlarını, tercihlerini ve beklentilerini anlamak için empati kurma yeteneğini gerektirir. Tasarımcılar, bu bilgilere dayanarak etkileyici, anlamlı ve kullanıcının hayatını kolaylaştıran çözümler sunarlar. Bu tasarım yaklaşımı, kullanıcılara benzersiz ve tatmin edici deneyimler sunmayı hedefler.

Romantik tasarım

Öğrencilere kendi doğalarına uygun seçim ve karar verme hakkı tanıyan ve öğrencilerin yapısını, özelliklerini, doğasını ve sosyalleşmelerini destekleyen bir yaklaşımdır. Bu tasarım yaklaşımı, öğrencilerin katılımını teşvik eder ve öğrenme deneyimlerini kişiselleştirir.

Ancak, romantik tasarım eleştirilmektedir çünkü programın içeriğini tamamen öğrenciye bıraktığı için yeterlilik, programda yatay düzenleme ve süreklilik sağlama konularında sıkıntılar olabilir.

Hümanistik tasarım

Bireyleri sadece davranışlarıyla değil, dışarıda yansıyan ya da içsel tüm özellikleriyle ele alır. İnsanın basit bir etki-tepki ilişkisinden daha karmaşık bir yapıda olduğunu kabul eder ve hümanistik psikolojiye dayanır. Bu tasarım yaklaşımı, bireylerin kendilerini gerçekleştirme potansiyellerini ortaya çıkarmayı hedefler.

 

Yorumlar