Öğretim Yöntemleri, Tartışma ve Tartışma Teknikleri

Öğretim Yöntemleri, Tartışma ve Tartışma Teknikleri konularını anlatmaya çalışacağız.

Yöntem; hedefe, ulaşmak ve bir kokuyu, öğretmek için izlerler, er. kısa yol ya da seciler, düzenli yoldur, öğretmen^ öğrenme ~ öğretme sürecinde farklı yöntemlere yer vermelidir. Öğretmen tüm Öğrencilere; tüm konuların aktarılmasında ve farklı düzeylerdeki tüm hedeflere ulaşmada tek bir yöntemle başarılı olamaz. Başka bir söyleyişle öğretmenin farklı yöntemleri kutlanmasını gerektiren nedenler vardır. Farklı öğretim yolunun seçilmesini gerektiren nedenler hedef, konu ve öğrencidir.

Hedef: Her öğretim sürecinin belirli bir hedefe ulaşmayı amaçladığı unutulmamalıdır. Öğrencilerin farklı düzeylerde bulunması ve farklı hedeflere sahip olması öğretmenin farklı yöntemler kullanmasını gerektirir. Örneğin, bir öğrenciye yeni bir konuyu öğretmek için açıklama yapmak yeterli olabilirken, diğer bir öğrenciye problemler çözdürerek öğrenme sürecini daha etkili hale getirebiliriz.

 

Konu: Öğrencilerin öğrenmesi gereken konuların niteliği ve karmaşıklığı da öğretim yöntemi seçimini etkiler. Örneğin, soyut ve karmaşık bir konuyu öğrencilere gösterip yaptırma yöntemiyle anlatmak yerine, öğrencilerin bu konuyu keşfetmelerini ve kendi çözümlerini bulmalarını teşvik etmek daha etkili olabilir.

 

Öğrenci: Her öğrencinin farklı öğrenme stilleri, ilgi alanları ve yetenekleri vardır. Öğretmenler, öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak farklı öğretim yöntemleri kullanarak onların öğrenme sürecine etkin katılımını sağlayabilirler. Örneğin, görsel öğrenmeye yönelik materyaller kullanarak görsel öğrenen öğrencileri daha iyi motive edebilir ve anlama seviyelerini artırabiliriz.

 

Sonuç olarak, öğretim yöntemlerinin seçimi hedefe, konuya ve öğrencilere bağlı olarak yapılmalıdır. Her öğrencinin farklı öğrenme ihtiyaçları olduğunu unutmayarak, öğretmenler farklı öğretim yöntemlerini kullanarak farklı düzeylerdeki hedeflere ulaşmayı hedeflemelidirler.

Dikkat : Anlatım ile sunuş yoluyla öğretim aynı şeymiş gibi algılanmaktadır. Bu bir kavram yanılgısıdır (Kavram yanılgısı bir kavramı gerçek anlamı dışında algılamaktır.). Anlatım yöntemi bilgilerin sözel sembollerle aktarılmasıdır. Sunuş yoluyla öğretim İse anlatım yöntemini de içine alan daha geniş bir kavramdır. Sunuş yoluyla öğretimde araç gereçler; öğretmen-öğrenci etkileşimi ve farklı teknikler de yer alır

Öğrenci - öğretmen etkileşimi söz konusu olduğunda, buluş yoluyla öğretim stratejisi öğrencilere geçmiş yaşantılarından örnekler vermesi için fırsat sağlar. Bu, öğrencilerin bir konu üzerinde kendi düşüncelerini söylemelerine ve bir konuyu kavramalarına yardımcı olabilir.

Ayrıca, buluş yoluyla öğretim, öğrencilere problemleri çözmeye yönelik stratejiler geliştirmeleri ve değerlendirme yapmaları için fırsat sunar. Bu, öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

 

Tartışma

Öğrencilerin bir konuyu anlamalarını derinleştirmede etkili bir yöntemdir. Tartışma, öğrencileri düşünmeye yönlendirir, görüşlerini ortaya koymalarını sağlar ve değerlendirme yeteneklerini geliştirir. Ayrıca, öğrencilerin bir konuyu kavrama ve incelikli bir şekilde değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Tartışma ayrıca öğrencilere dinleme alışkanlığı kazandırabilir. Öğrenciler başkalarının görüşlerini dinlemeyi ve değerlendirmeyi öğrenebilir, farklı perspektifleri takdir edebilir ve iletişim becerilerini geliştirebilir.

Sonuç olarak, buluş yoluyla öğretim ve tartışma gibi yöntemler, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eder, düşünme becerilerini geliştirir ve derinlemesine öğrenmeyi sağlar. Bu yöntemler, öğrencilerin bilgiyi sadece ezberlemek yerine anlamalarına ve uygulamalarına yardımcı olur.

Bu tartışma biçimi, öğretmenin öğrencilerin farklı görüşleri ve düşünceleriyle başa çıkabilmesi ve yönetebilmesi gerektiği bir ortam sağlar. Ayrıca, öğrencilerin birbirlerinin fikirlerine saygı göstermesi ve empati yapabilmesi önemlidir.

Tartışma Teknikleri

Tartışma Tekniklerini başlıklar halinde inceleyecek olursak.

Küçük Grup Tartışması

Küçük grup tartışması, öğrencilerin daha küçük gruplar halinde tartışma yapmasını ve bir konu üzerinde derinlemesine çalışmasını sağlar. Her grupta bir lider atanabilir veya liderlik rolü her seferinde değiştirilebilir.

 

Bu tartışma biçimi, öğrencilerin aktif bir şekilde katılım göstermesini ve seslerini duyurabilmesini sağlar. Ayrıca, öğrencilerin grup içinde iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur ve farklı perspektifleri değerlendirmelerini sağlar.

Öz değerlendirme tartışması

Öz değerlendirme tartışması, öğrencilerin kendi performanslarını ve öğrenme süreçlerini değerlendirmelerini sağlar. Bu tartışma biçimi, öğrencilere öğrenme hedeflerine ulaşmak için neler yapabileceklerini belirleme fırsatı verir.

 

Öğrencilerin kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanımalarına, öğrenme sürecindeki ihtiyaçlarını belirlemelerine ve ilerlemelerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, öğrencilerin sorumluluk almasını ve öğrenme becerilerini geliştirmesini teşvik eder.

 

Karşılıklı tartışma

Karşılıklı tartışma, öğrencilerin eşit ve karşılıklı olarak tartışmalarını sağlar. Bu tartışma biçimi, öğrencilerin birbirlerinin fikirlerini anlamalarını ve değerlendirmelerini teşvik eder.

Öğrencilerin argümanlarını desteklemek için kanıtlar sunmasını ve mantıklı bir şekilde düşünmesini gerektirir. Ayrıca, öğrencilere açık ve samimi bir iletişim ortamı sağlar.

Sonuç olarak, tartışma teknikleri, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmelerini, bir konuyu derinlemesine kavramalarını ve birbirleriyle etkileşime geçmelerini sağlar. Bu teknikler, öğretim sürecini aktif ve etkileşimli bir şekilde yönlendirir.

TARTIŞMA İÇİN ÖRNEK OLAY

YÖNTEM

KULLANIMI

ÖZELLİKLERİ

ÖRNEK OLAY

Daha çok buluş yoluyla öğretim yaklaşımında ve kavrama düzeyindeki davranışların kazandırıl­masında

Gerçek hayatta karşı­laşılan bir olay, durum ya da konunun İçindeki problemlerin sınıf orta­mında tartışılarak çözül­mesi yoluyla öğretimin sağlanması önemli görül­düğünde

Öğrencilere bir konuyu ya da beceriyi kazandı­rırken

® Bir konuda uygulama yaptırırken

Bir konuda uygulama yaptırırken

Öğrenci mer­kezlidir.

Öğrenciler, bildiklerini ve kavradıkları - m gerçek bir durumda uygulama şansı bulurlar.

Bir problemi çözmeyi, ana­liz edip sonuca ulaşmayı öğre­tir.

 

Sınıf mevcudunun fazla olmadığı durumlarda tüm sınıfın katılımı

İle gerçekleşen Örnek olay İncelemesindeki aşamalar şöyledir:

  • Örnek olay; film, gösteri, yansı ya da yazıtı olarak öğrencilere Sunulur.
  • Öğrencilerin örnek olay ile ilgili anlamadıkları ya da takıldık­ları noktalarla İlgili soruları yanıtlanır.
  • Öğrencilere problemin çözümüne İlişkin yönlendirici sorular sorulur.
  • Öğrenciler tarafından problemin çözümüne İlişkin alternatif­ler üretilir.
  • Öğrenciler tarafından üretilen alternatif çözüm önerileri dik­kate alınarak Örnek olayın yine öğrenciler tarafından yeniden yazılması sağlanır

Yorumlar