Öğretim Yöntemleri, Tartışma ve Tartışma Teknikleri konularını anlatmaya çalışacağız.
Yöntem; hedefe, ulaşmak ve bir kokuyu, öğretmek için izlerler, er. kısa yol ya da seciler, düzenli yoldur, öğretmen^ öğrenme ~ öğretme sürecinde farklı yöntemlere yer vermelidir. Öğretmen tüm Öğrencilere; tüm konuların aktarılmasında ve farklı düzeylerdeki tüm hedeflere ulaşmada tek bir yöntemle başarılı olamaz. Başka bir söyleyişle öğretmenin farklı yöntemleri kutlanmasını gerektiren nedenler vardır. Farklı öğretim yolunun seçilmesini gerektiren nedenler hedef, konu ve öğrencidir.Hedef: Her öğretim sürecinin belirli bir hedefe ulaşmayı
amaçladığı unutulmamalıdır. Öğrencilerin farklı düzeylerde bulunması ve farklı
hedeflere sahip olması öğretmenin farklı yöntemler kullanmasını gerektirir.
Örneğin, bir öğrenciye yeni bir konuyu öğretmek için açıklama yapmak yeterli
olabilirken, diğer bir öğrenciye problemler çözdürerek öğrenme sürecini daha
etkili hale getirebiliriz.
Konu: Öğrencilerin öğrenmesi gereken konuların niteliği
ve karmaşıklığı da öğretim yöntemi seçimini etkiler. Örneğin, soyut ve karmaşık
bir konuyu öğrencilere gösterip yaptırma yöntemiyle anlatmak yerine,
öğrencilerin bu konuyu keşfetmelerini ve kendi çözümlerini bulmalarını teşvik
etmek daha etkili olabilir.
Öğrenci: Her öğrencinin farklı öğrenme stilleri, ilgi
alanları ve yetenekleri vardır. Öğretmenler, öğrencilerin bireysel
farklılıklarını göz önünde bulundurarak farklı öğretim yöntemleri kullanarak
onların öğrenme sürecine etkin katılımını sağlayabilirler. Örneğin, görsel
öğrenmeye yönelik materyaller kullanarak görsel öğrenen öğrencileri daha iyi
motive edebilir ve anlama seviyelerini artırabiliriz.
Sonuç olarak, öğretim yöntemlerinin seçimi hedefe, konuya
ve öğrencilere bağlı olarak yapılmalıdır. Her öğrencinin farklı öğrenme
ihtiyaçları olduğunu unutmayarak, öğretmenler farklı öğretim yöntemlerini
kullanarak farklı düzeylerdeki hedeflere ulaşmayı hedeflemelidirler.
Dikkat : Anlatım ile sunuş yoluyla öğretim aynı şeymiş gibi algılanmaktadır. Bu bir kavram yanılgısıdır (Kavram yanılgısı bir kavramı gerçek anlamı dışında algılamaktır.). Anlatım yöntemi bilgilerin sözel sembollerle aktarılmasıdır. Sunuş yoluyla öğretim İse anlatım yöntemini de içine alan daha geniş bir kavramdır. Sunuş yoluyla öğretimde araç gereçler; öğretmen-öğrenci etkileşimi ve farklı teknikler de yer alır
Öğrenci - öğretmen etkileşimi söz konusu olduğunda, buluş yoluyla öğretim stratejisi öğrencilere geçmiş yaşantılarından örnekler vermesi için fırsat sağlar. Bu, öğrencilerin bir konu üzerinde kendi düşüncelerini söylemelerine ve bir konuyu kavramalarına yardımcı olabilir.
Ayrıca, buluş yoluyla öğretim, öğrencilere problemleri çözmeye yönelik stratejiler geliştirmeleri ve değerlendirme yapmaları için fırsat sunar. Bu, öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.
Tartışma
Öğrencilerin bir konuyu anlamalarını derinleştirmede
etkili bir yöntemdir. Tartışma, öğrencileri düşünmeye yönlendirir, görüşlerini
ortaya koymalarını sağlar ve değerlendirme yeteneklerini geliştirir. Ayrıca,
öğrencilerin bir konuyu kavrama ve incelikli bir şekilde değerlendirme
becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.
Tartışma ayrıca öğrencilere dinleme alışkanlığı
kazandırabilir. Öğrenciler başkalarının görüşlerini dinlemeyi ve
değerlendirmeyi öğrenebilir, farklı perspektifleri takdir edebilir ve iletişim
becerilerini geliştirebilir.
Sonuç olarak, buluş yoluyla öğretim ve tartışma gibi
yöntemler, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eder, düşünme becerilerini
geliştirir ve derinlemesine öğrenmeyi sağlar. Bu yöntemler, öğrencilerin
bilgiyi sadece ezberlemek yerine anlamalarına ve uygulamalarına yardımcı olur.
Bu tartışma biçimi, öğretmenin öğrencilerin farklı
görüşleri ve düşünceleriyle başa çıkabilmesi ve yönetebilmesi gerektiği bir
ortam sağlar. Ayrıca, öğrencilerin birbirlerinin fikirlerine saygı göstermesi
ve empati yapabilmesi önemlidir.
Tartışma Teknikleri
Küçük Grup Tartışması
Küçük grup tartışması, öğrencilerin daha küçük gruplar
halinde tartışma yapmasını ve bir konu üzerinde derinlemesine çalışmasını
sağlar. Her grupta bir lider atanabilir veya liderlik rolü her seferinde
değiştirilebilir.
Bu tartışma biçimi, öğrencilerin aktif bir şekilde katılım göstermesini ve seslerini duyurabilmesini sağlar. Ayrıca, öğrencilerin grup içinde iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur ve farklı perspektifleri değerlendirmelerini sağlar.
Öz değerlendirme tartışması
Öz değerlendirme tartışması, öğrencilerin kendi
performanslarını ve öğrenme süreçlerini değerlendirmelerini sağlar. Bu tartışma
biçimi, öğrencilere öğrenme hedeflerine ulaşmak için neler yapabileceklerini
belirleme fırsatı verir.
Öğrencilerin kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanımalarına,
öğrenme sürecindeki ihtiyaçlarını belirlemelerine ve ilerlemelerini
değerlendirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, öğrencilerin sorumluluk almasını ve
öğrenme becerilerini geliştirmesini teşvik eder.
Karşılıklı tartışma
Karşılıklı tartışma, öğrencilerin eşit ve karşılıklı olarak tartışmalarını sağlar. Bu tartışma biçimi, öğrencilerin birbirlerinin fikirlerini anlamalarını ve değerlendirmelerini teşvik eder.
Öğrencilerin argümanlarını desteklemek için kanıtlar sunmasını ve mantıklı bir şekilde düşünmesini gerektirir. Ayrıca, öğrencilere açık ve samimi bir iletişim ortamı sağlar.
Sonuç olarak, tartışma teknikleri, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmelerini, bir konuyu derinlemesine kavramalarını ve birbirleriyle etkileşime geçmelerini sağlar. Bu teknikler, öğretim sürecini aktif ve etkileşimli bir şekilde yönlendirir.
YÖNTEM |
KULLANIMI |
ÖZELLİKLERİ |
ÖRNEK OLAY |
Daha çok buluş yoluyla öğretim yaklaşımında ve kavrama
düzeyindeki davranışların kazandırılmasında Gerçek hayatta karşılaşılan bir olay, durum ya da
konunun İçindeki problemlerin sınıf ortamında tartışılarak çözülmesi
yoluyla öğretimin sağlanması önemli görüldüğünde Öğrencilere bir konuyu ya da beceriyi kazandırırken ® Bir konuda uygulama yaptırırken Bir konuda uygulama yaptırırken |
Öğrenci merkezlidir. Öğrenciler, bildiklerini ve kavradıkları - m gerçek bir
durumda uygulama şansı bulurlar. Bir problemi çözmeyi, analiz edip sonuca ulaşmayı öğretir. |
Sınıf mevcudunun fazla olmadığı durumlarda tüm sınıfın
katılımı
İle gerçekleşen Örnek olay İncelemesindeki aşamalar şöyledir:
- Örnek olay; film, gösteri, yansı ya da yazıtı olarak öğrencilere Sunulur.
- Öğrencilerin örnek olay ile ilgili anlamadıkları ya da takıldıkları noktalarla İlgili soruları yanıtlanır.
- Öğrencilere problemin çözümüne İlişkin yönlendirici sorular sorulur.
- Öğrenciler tarafından problemin çözümüne İlişkin alternatifler üretilir.
- Öğrenciler tarafından üretilen alternatif çözüm önerileri dikkate alınarak Örnek olayın yine öğrenciler tarafından yeniden yazılması sağlanır
Yorumlar
Yorum Gönder
Bu Yazımız Hakkında Ne Düşünüyorsun?