Öğretme, bireylerin davranışlarında değişiklik sağlamak veya öğrenmeyi gerçekleştirmek için yapılan işlerin ve etkinliklerin tümüdür. Öğretme, bilgi ve becerilerin aktarılması, yönlendirilmesi, açıklanması ve öğrenenlerin anlamasını sağlamak için yapılan çeşitli stratejileri içerir. Öğretme, genellikle bir öğretmen, eğitmen veya uzman tarafından gerçekleştirilen bir süreçtir. Öğretme, sistematik bir şekilde planlanır ve amaçlanan öğrenme sonuçlarının elde edilmesine yönelik yöntemler ve teknikler kullanır. Öğretme, eğitim programlarının uygulanması ve öğrenme sürecinin organizesi için bir yöntem olarak kullanılır. Öğretme, öğrenme sürecine rehberlik ederek öğrencilerin kavrama, anlama, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Evet, öğretim ve öğretme kavramları benzer anlamlara
sahiptir. Öğretim de, bireylere istenilen davranışları kazandırmak için planlı
bir şekilde gerçekleştirilen süreçleri ifade eder. Öğretim, genellikle belirli
bir öğretim programı veya müfredat doğrultusunda yapılır ve öğrencilere belirli
bilgi ve becerilerin aktarılması için çeşitli yöntemlerin kullanılmasını
içerir. Öğretim süreci, öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak ve öğrencilerin
belirli hedeflere ulaşmasını sağlamak için tasarlanır ve değerlendirilir.
Özetle, öğretim ve öğretme, öğrenme sürecinin yönlendirilmesi ve bireylere
istenilen davranışları kazandırmak için kullanılan süreçlerin toplamını ifade
eder.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM ARASINDAKİ FARKLAR:
Eğitim ve öğretim, genellikle birbirinin yerine kullanılan
terimler olsa da aralarında bazı farklılıklar bulunmaktadır.
1. Kapsam: Eğitim, daha geniş bir kavramdır ve yaşamın her
alanında gerçekleşebilirken, öğretim belli bir dönemde yapılan, daha spesifik
bir eğitim şeklidir.
2. Süreklilik: Eğitim sürekli bir süreçken, öğretim belirli
bir süreyle sınırlıdır.
3. Kapsama Alanı: Eğitim, her türlü öğrenme durumunu
içerirken, öğretim sadece planlı, programlı, yönlendirilmiş ve istendik
davranış geliştirmeye yönelik süreçleri kapsar.
4. Yönlendirme: Öğretim, bir öğretmen veya uzman tarafından
yönlendirilirken, eğitimde kendi kendine öğrenme ve keşfetme gibi
yönlendirilmeden bağımsız öğrenme yöntemleri de kullanılır.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM ARASINDAKİ BENZERLİKLER:
1. Hedef: Hem eğitim hem de öğretimde, bireyin bilgi ve
davranışlarında değişiklik sağlama hedeflenir.
2. Toplumsal Etki: Hem eğitim hem de öğretim, toplumun
sosyal, kültürel, politik ve ekonomik olgularından etkilenir ve toplumsal
değişimi destekleyebilir.
3. Süreç: Hem eğitim hem de öğretim sürekli bir süreçtir.
4. Öğrenme: Hem eğitim hem de öğretim, bireyin öğrenme kabiliyetlerini geliştirir ve bilgi ve beceri kazandırır.
Yorumlar
Yorum Gönder
Bu Yazımız Hakkında Ne Düşünüyorsun?